Hørbart™ dedikerer sig 100% til at finde den rette løsning for dig. Så du kan godt regne med at sætte god tid af, når vi tilbyder en kop kaffe og en høretest.

For Bettina Bloch-Hamre og Stinne Møller Nordby, ejere af Hørbart™, hænger din livskvalitet sammen med, at du får det optimale ud af din hørelse. Derfor tager de sig også den ekstra tid det kræver at hjælpe alle kunder med at skabe de bedste forudsætninger for den bedst mulige hørelse.

De har tidligere arbejdet som distriktschefer for en større hørecenterkæde, hvor deres tid var domineret af administrativt arbejde og utallige timer på landevejene. Det var utilfredsstillende, og i dag arbejder de med deres sande passion: at optimere menneskers livskvalitet ved at skærpe deres hørelse.

”For 3 år siden besluttede vi os for at tage skridtet, og åbne Hørbart™”, fortæller Bettina og uddyber. ”Vi ønskede at bruge vores tid på det vi virkelig brænder for; at hjælpe mennesker, med nedsat hørelse, med at få det bedste ud af livet og især de sociale interaktioner. Der findes ikke noget mere belønnende end at give folk en aha-oplevelse, når de første gang får høreapparater skræddersyede til dem”, fortæller hun og tilføjer at overraskende mange går rundt med et par høreapparater, som langt fra giver dem den bedste hørelse.

I dag går mange efter den billigste pris og ender med høreapparater, der ikke opfylder behovet eller hvor efterservice er et fremmedord. Det svarer lidt til, at du køber en billig cykel og glemmer at give den olie og pumpe dækkene. Den opfylder til nød et behov, men har du først spenderet i en kvalitetscykel og husker at få den serviceret, går du aldrig tilbage – det er det samme med høreapparater,” uddyber hun.

Bruger god tid på hver kunde

Hos Hørbart vil du opleve, at der bliver sat tid af til alle kunder. Det er nemlig nødvendigt for at finde ud af hvordan folk lever deres liv, og at få lavet en grundig høretest, for at hjælpe kunderne med at vælge de rette høreapparater til deres behov. ”Her bruger vi gerne halvanden time på hver enkelt kunde, som skal have nye apparater, hvor vi drikker en kop kaffe og taler om hvordan deres tilværelse er. På den måde kan vi finde kundens reelle behov og tilbyde dem skræddersyede høreapparater, der passer perfekt til deres tilværelse. Vi gør meget ud af den personlige kontakt med kunden.”

En gave at få optimeret hørelsen

Det er denne dedikation til individuel service, der har gjort Hørbart™ til en lokal favorit og som er medvirkende til at vi også har kunder, som kommer fra de omkringliggende byer. ”Hørelsen ændrer sig hele livet og det gør dit behov også, derfor synes vi det er vigtigt at tilbyde alle vores kunder årlige servicetjek”, fortæller Stinne. ”Her måler vi hørelsen igen for at vurdere om der er sket ændringer der skal tages højde for i indstillingerne, lyden i apparaterne rettes til efter målingen og kundens ønsker, de bliver renset og opdateret med den nyeste software. For kun på den måde kan vi være helt sikre på, at vi har gjort hvad vi kan for, at vores kunder bliver ved med at have den mest optimale hørelse.

Typisk udskiftes høreapparater hvert 4-6 år og mange får slet ikke tilset høreapparaterne i denne periode, hvilket kan resultere i, at man ikke opnår sin bedst mulige hørelse.

I sidste ende handler Hørbart™s mission om mere end bare at rette hørelsen. Det handler om at forbedre livskvaliteten og give folk muligheden for at opleve alle de små detaljer, som man ellers kan gå glip af i hverdagen.